Повернутись назад

ДАРІЯ ТАРАСОВИЧ: про любов до інновацій і ThinkGlobal

Дарія Тарасович — співвласниця інноваційної школи ThinkGlobal, педагог — за освітою та покликанням. 19 років роботи з дітьми як вчитель (від 2 класу до 11 класу, які ставали переможцями як міських, так і обласних олімпіад).

Колись, розуміючи місію і важливу роль навчання, отримала другу вищу освіту в напрямку управління освітніми закладами. А пізніше, шукаючи заклад для своєї дитини, знаючи цінність сучасної приватної школи, я познайомилась з проєктом школи ThinkGlobal і знайшовши партнерів, ми започаткували її в Вінниці.

Як прийшла ідея відкрити інноваційну школу в Вінниці?

Довгий час, працюючи в державній сфері, я бачила особливості цієї діяльності. Хотілось створити принципово нову школу, яка б відрізнялась від інших саме інноваційним підходом до навчання, саме розвитком навичок софт-скілів, які є зараз дуже актуальними при працевлаштуванні та знаходженні себе у житті.

Я хотіла мати ту школу, щоб дітям було цікаво у навчанні пізнавати і досліджувати світ, бачити себе успішними і розвиватись в тих сферах, які дійсно подобаються.

Маючи власну доньку, в першу чергу для неї я хотіла іншу освіту.

Давно носила ідею приватної школи. Напевно, років три-чотири. Довго думаючи над цим, я шукала приміщення, команду, інвестиції, концепцію, вчителів. Потім познайомилась з Богданом Олександруком, ідейним натхненником ThinkGlobal, коли вони їздили по всій Україні і презентували школу, яка буде єдиною мережею таких шкіл по всій країні.

Була на презентації ідеї ThinkGlobal. Тут же познайомилась з проактивними батьками Юлією і Віталієм, які також хотіли цю школу бачити в Вінниці. З того часу почалась вінницька історія ThinkGlobal. Одразу ж набрали діток з першого по шостий клас. Наступного року уже маємо восьмий клас.

В чому інакшість ThinkGlobal

  1. Ми маємо інтегровані уроки по всіх предметах.
  2. Ми навчаємось за темою хвилі. Тобто, кожного місяця у нас є певна тематика, яка присвячена одному виді діяльності. Кожен клас працює і навчається саме над цією темою. Під час роботи над темою діти виконують проєкт і створюють продукт, який потім презентують на захисті проєктів вкінці місяця. Це — поєднання дисциплін, як математика, спілкування і мислення — тобто укр. мова і англійська, також природознавство та географія у середніх та старших класів. Проєктна діяльність з арту та інженерії (трудове навчання).
  3. Також ми навчаємось на рольових моделях успішних людей. Так показуємо дітям, які є успішні люди, як вони в дитинстві щось створювали, скільки разів помилялись, аби отримати успішний продукт.
  1. У нас — проблемно-орієнтоване навчання. Ми розглядаємо саме ті теми, які прив’язані до життя. Діти розуміють, навіщо вони вивчають ті чи інші предмети, і де вони будуть застосовані в житті.
  2. Поглиблене вивчення англійської мови як інструменту для навчання. Кожна дитина має свій обліковий кабінет, де діти проходять навчання як самостійно, так і разом з вчителем, виконуючи інтерактивні завдання, працюючи онлайн з тестовими завданнями.
  3. Під час навчання діти отримують бали, накопичують їх. Ми маємо шкільну валюту «кепси», які можна отримати за розвиток софт-скілів — м’яких навичок, які будуть потрібні дітям в подальшому житті. То і самопрезентація, і вміння комунікувати та доносити свою думки простими словами. Діти накопичують кепси, щоб потім обміняти їх вкінці року. Ми маємо дошку обміну і матеріальні подарунки на ній.
  1. До нас завжди можна доєднатись в табори чи курси, щоб побачити та потестувати на собі нашу систему.
  2. Маємо 10 місяців навчання: академічне закінчується в травні. Червень орієнтований на проєктну діяльність та більш поглиблене навчання у конкретній темі. То можливість попрацювати в нашій команді. Пропонуємо як стаціонарне, так і онлайн навчання.
  3. Ми маємо ліцензію державного зразка, по закінченню школи діти отримують диплом державного зразка. ДПА складають після 4 та 9 класів, і після 11 — ЗНО.
  4. Проводимо уроки англійської з носієм мови.
  5. Це школа повного дня: перша половина — академічне навчання. Друга — гурткова діяльність.
  6. Дитина приходить о 8-00. З 8-15 починаються уроки. Ми забезпечуємо снекінг — перерви на чай/печиво на сезонні фрукти. Обідня годинна перерва починається після 5-го уроку. Діти спершу обідають, а потім гуляють на вулиці. А на 6-7 урок повертаються до школи. Далі — охочі залишаються на гурти.
  7. Демократичний підхід у навчанні та вихованні.
  8. Наші вчителі для наших учнів — це партнери, друзі, наставники. У нас немає імені по батькові. До вчителів звертаються на ім’я та на «ви». То зближує.
  9. В школі ми розвиваємо менторство — індивідуальний супровід наставником.

Розкажіть про команду, з якою працюєте

Нас троє співвласників вінницької школи: я, Юлія Овчарук і Віталій Житник. Вони — люди, з якими дуже комфортно працювати Ми мудро поділили обов»язки, щоб внутрішньо не конкурувати, і структурно розділили ролі.

Віталій — батько трьох дітей. Двоє у нас навчаються. У Юлії теж двоє діток. Старша дитина — навчається в ThinkGlobal. Вони зайшли в бізнес з позиції батьків. Навчається у нас і моя донька

Педагоги — молодий колектив. Це творчі амбітні люди, яким цікаво розвиватись саме в педагогічній сфері. Вони вміють працювати в команді і з дітками.

Усі наші вчителі спілкуються англійською. Ми любимо влаштовувати тімбілдінги.

Ви — мама дитини, яка навчається в ThinkGlobal . Розкажіть про свою дитину і її захоплення та досягнення.

Доньку звати Марія, навчається в 7-класі. Захоплюється малюванням, мовами: англійська, французька і німецька. Займається в театральній студії і танцями. Результатом театрального захоплення є те, що діти самостійно написали сценарій до нашого фестивалю досягнень, який проходить для демонстрації результатів роботи за місяць і за рік. Так от, діти написали сценарій і самостійно поставили казку. Далі подали цю казку на конкурс «Моя Різдвяна казка» і виграли перше місце в конкурсі. Проєкт мав назву «Казка битва за Зиму». Дівчатам вдалось інтегрувати сучасність, залучити навіть інстаграм. З казкою вони перемогли у конкурсі «Бібліофан».

Разом любимо подорожувати, спілкуватись. Ми спілкуємось на рівних. Ще з дитинства я до неї ставлюсь як до особистості. А тому всі сімейні рішення ми приймаємо разом. Завжди враховується її думка. Любить готувати. Ще з семи років самостійно пече торти. Здебільшого, так ми проводимо разом вихідні: щось печемо, готуємо, варимо. Це виходить смачно і весело.

Розкажіть про свої сильні сторони

Наполеглива. Відповідальна. Креативна. Проактивна.

До прикладу, Марія (донька) мріяла, як усі діти, побувати в Діснейленді. Я організувала для неї таку поїздку. Ми поїхали з нею в Париж, відвідали Діснейленд, разом катались на качелях. Вона перший рік стала вивчати французьку. І для того, щоб показати їй, як це круто знати мову і спілкуватись нею, ми поїхали до Франції.

Постійно займаюсь саморозвитком. Насичую час вебінарами, тренінгами, конференціями. Це і вінницькі заходи, і поїздки Україною.

Які ваші особливості партнерської комунікації?

Часто то через вайбер: план зустрічей, засідань, вирішуємо питання нагальні та стратегічні.

Я розподіляю ролі між командою. З партнерами — ми всі стратегічні рішення приймаємо разом. Питання ж локальні — в більшості на мені.Ми маємо три голоси для прийняття рішення, таким чином коригується результат. Ми культивуємо демократичні відносини.

Як делегуєте команді задачі

Коли від команди виникає «А давайте організуємо щось», ми одразу ж на запит робимо подію.

Якщо ж говорити про делегування, проговорюю результат, проводжу Статуси (це наради), на яких ми обмірковуємо плани та приймаємо рішення дій: на рік, місяць та тиждень. Завжди командно пропрацьовуємо усі плани в деталях. Виставляю kpi. З кожним викладачем окрім Статусів я проводжу індивідуальні зустрічі віч-на-віч, в яких розписую план саморозвитку, по задачах, які педагог виконує. Рекомендуємо різні навчання з сертифікатами по закінченню. Маємо бібліотеку, яку також активно поновлюємо та читаємо.

З ким ви співпрацюєте, і до яких проєктів ви відкриті

В першу чергу, до усіх заходів, які пов’язані з освітою.Співпрацюємо з Надією Лисецькою та «Клубом ділових людей». Я входжу до складу ініціативної групи приватних закладів освіти.

Працювали в проєкті «Місто професій». Є постійними партнерами «ЛЄВІКА open air» та фонду «Майбутнє без болю». Брали участь в проєкті Ольги Сольвар «Розвивайлик фест».

Опишіть ваш ранок та вечір

Ранок починається о 5 — 5.30. Дозволяю собі поспати тільки в неділю. Зранку завжди читаю чи слухаю книгу. То є обов’язком. Займає хвилин 15 мого часу. Потім — передивляюсь написаний звечора план, вкладаю в то думки та дії, перевіряю, чи не виникло у мене для цього додаткових ідей.

Ранкова кава — з цукром і молоком.

Вечір. То спілкування усіх членів сім»ї, як пройшов день. У нас в школі є домашні завдання, які роблять діти, і вправа на спілкування з батьками. Інколи для того просимо зробити відео, чи аудіо. Коли є такі завдання — допомагаю з ними доні.

Лягаю спати по різному. То може бути як о 23, так і після 2 ночі. Раніше продуктивнішою була вечірня робота. Зараз зрозуміла, вранці я ефективніше працюю. Тому, лягати пізно — то виключення.

Коли донька була маленькою, обов’язковим на ніч було почитати казку.Так я стишувала собі мозок. Зараз же слухаю для себе афірмації, медитативну музику. Вранці візуалізую день, а ввечері аналізую, як все сталось, і що можна було б покращити.

Люблю в суботу поніжитись в ванній з пінкою Зробити розслабляючу маску на обличчя, виділити більше часу для догляду за волоссям.

Планування: що входить в ваш список задач і як то робите?

Планую звечора. Вранці передивляюсь усе на предмет, що додати.

Знову ж таки, ввечері перед наступним плануванням проводжу аналіз, що вдалось, що змінити, що покращити. Люблю прописувати все погодинно. Але не завжди то мені вдається.

В записнику — то проєктна діяльність, конкурси ідеї, натхнення для викладачів.

В плануванні у мене присутні такі зони: діти в школі, команда, особистий розвиток, донька, відпочинок. Помітила. для того щоб мені зосередитись на чомусь, маю повністю вимкнути телефони та інтернет, і день чи два просто виспатись. Після цього у мене з’являються нові думки чи погляди на все. Тобто, щоб побачити по-новому, мені треба нормально відіспатись.

Також помітила, що після навчання, коли з’являються інсайти, я одразу все пропрацьовую і втілюю практично.

Відпочинок: як де і як часто

Завжди — це поїздка в інше місто. Перезавантажитись, обмінятись досвідом, навіть коли то робоча поїздка. Люблю це.Звертаю увагу на культуру регіону, людей, видатні визначні місця. Люблю споруди, і особливо те нове, що з’являється в містах. Тобто, сучасність та інноваційність з наукової точки зору на місці історичної значимості та архітектури. Особливо надихаюсь нестандартними забудовами останніх 5 років, які інноваційні та геть інакші.

Для мене відпочинок — то зміна картинки.

Розвиток: на що зараз зорієнтовуєте свою увагу

Почала з того, що отримала другу вищу освіту з управління навчальними закладами.

Розвиваюсь комплексно: особистий розвиток — жіночність, відчуття себе; бізнес навички, коучинг та менторство.

Дуже сподобалась книга про Ілона Маска. Люблю про людей, які зробили значний внесок у світ, а не просто у своє місто. Мені подобається вивчати досвід інших з точки зору рольових моделей. Класно, що книга сучасна і про сучасний погляд на розвиток людства.

За що любите Вінницю

Це моє місто. Люблю за те, що воно сучасне, комфортне, є багато можливостей і велика кількість визначних місць. Люблю за фонтанну площу. Тому що вона — нова в сучасному світі.

Що вас захоплює?

З дитинства подобалось розбирати будь-які пристрої, дивитись, що всередині: як побудовано, чому так. Я не гралась в ляльки, а будувала з залізного конструктору. З розвитком IT сфери мені дуже подобались технології та стали захоплювати люди, які мали геніальну голову, щоб створити macos чи той самий віндоус: прописати, розробити, інтегрувати. Завжди було цікаво, як розробити та працювати з новими програми, та ще й навчати цьому інших людей.


067 844 6545
d.tarasovych@thinkglobal.xyz
http://thinkglobal.xyz